W sobotę 22 września 2018 r.  Ochotnicza Straż Pożarna w Lubecku zaprosiła Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Lubecka na wycieczkę integracyjną do Muzeum Pożarnictwa przy Ochotniczej Straży Pożarnej w Strzelcach Opolskich.

Już wejście do Muzeum stanowiło nie lada atrakcję, bo prowadziło przez czynną bazę Ochotniczej Straży Pożarnej, stojącą tam bardzo wysoką i robiącą wrażenie ściankę wspinaczkową oraz czerwone wozy strażackie gotujące się do wyjazdu do zdarzenia

Muzeum jest niewielkie, ale wyjątkowe. Zgromadzono tam wiele eksponatów z różnych okresów związanych z ochroną przeciwpożarową, które wyszły już z użytku: stare mundury , odznaczenia, hełmy strażackie, figury św. Floriana, dokumentację, przedwojenne zdjęcia, armatura wodna, sikawki konne, a nawet nadpalone odznaczenia strażaków, którzy brali udział w gaszeniu World Trade Center.

Założycielem i Kustoszem Muzeum jest  Pan Edward Dalibóg, który oprowadził nas po obiekcie opowiadając namiastkę historyczną straży pożarnej, począwszy od gaszenia pożarów w okresie pierwszej ochrony przeciwpożarowej, aż do działań przeciwpożarowych. A my z dużym zainteresowaniem przyglądaliśmy się wszystkim przedmiotom stanowiącym historię pożarnictwa, a także wysłuchaliśmy z zaciekawieniem prelekcji na temat struktury organizacyjnej Ochotniczej Straży Pożarnej.

Jesteśmy niezmiernie wdzięczni za tak ciepłe przyjęcie.

Polecamy, zachęcamy przyszłych i obecnych pogromców ognia, a także osoby zainteresowane dawnym funkcjonowaniem straży do odwiedzenia tego bardzo ciekawego miejsca.

Następnym miejscem odwiedzonym przez nas tego dnia w ramach  wycieczki był bajkowy Zamek w Mosznej z 99 wieżami i aż 365 pomieszczeniami – zastanawialiśmy się ile zajęło by  nam dni zwiedzenie wszystkich wnętrz zamku.  My zwiedziliśmy wraz  z ciekawie opowiadającym historie zamku przewodnikiem: zabytkową jadalnię, kawiarnię, byłą salę balową, oranżerię, gabinet hrabiego, aż do kaplicy z której wyszliśmy do pięknego parku, gdzie spacerowaliśmy wśród drzew oraz odpoczywaliśmy na ławeczkach.

Dziękujemy Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubecku za tak udany dzień, miła atmosferę,  oraz możliwość zwiedzenia tak ciekawych i atrakcyjnych miejsc.

Dziękujemy przewodnikom, że wykazali się szeroka wiedzą i umiejętnością jej przekazania.

Opracowała : Irena Kąpała

Zapraszamy do galerii zdjęć.